Amazing Peru!

16 oktober 2013 - Arequipa, Peru

Hola lieve lezers,

Wat een prachtig land is Peru! Dit is alweer onze derde week in Peru en we hebben al enorm veel gezien en gedaan.

We zijn begonnen in Mancora in het noorden van Peru. Hier hebben we een paar dagen aan ons kleurtje kunnen werken. Want van al onze zon uren in Brazilie was inmiddels niks meer te zien!  Na een aantal dagen in Mancora kregen we een berichtje van Jascha, het nichtje van Tessa. Zij zit voor een half jaar in Colombia en wilde een paar weken met ons mee reizen. Dus ze heeft een aantal enorm lange busritten gehad om in Peru aan te komen, maar ze heeft het gehaald!

Vanaf Mancora hebben we de nachtbus genomen naar Trujillo, hier zijn we 1 dag gebleven om vervolgens de nachtbus te pakken naar Huarez. In Trujillo hebben we overdag een tour gedaan. Tijdens deze tour hebben we kennis gemaakt met de Moche cultuur, we hebben onder andere een aantal tempels en restanten van een paleis bezocht. Was wel indrukwekkend om te zien!

In Huarez zijn we een aantal dagen gebleven. We hebben hier onder andere de gletsjer Pastoruri (4950 m) bezocht in het Huascaran Nationaal Park. De 3 uur durende tocht van Huaraz naar Pastoruri is al een bezienswaardigheid op zich. Het landschap is echt prachtig.  Eenmaal aangekomen moesten we nog een uur omhoog lopen om bij de Gletsjer te komen. Het was echt super mooi!

We zijn ook nog gaan Mountainbiken! Het was voornamelijk naar beneden van een berg af, dus we dachten dat doen we ff! Nou het was toch zwaarder dan  gedacht! Het was geen gewoon pad, maar een grindpad met overal losse stenen! Daarnaast was het een mountainbike met een heel smal zadel, dus na een uur konden we allebei al niet meer normaal op de fiets zitten. Ook kregen we kramp in onze handen omdat we constant moesten remmen om niet de afgrond in te storten! En om het nog leuker te maken moesten we koeien, varkens en honden ontwijken op de weg. Maar het prachtige uitzicht dat we constant hadden maakte een hele hoop goed! In totaal hebben we er 7 uur over gedaan om beneden te komen, maar het was uiteindelijk super leuk! Halverwege kwamen we ook nog in een dorpje waar een feest aan de gang was. We werden gelijk uitgenodigd om mee te doen en kregen meteen Inca cola ( super zoet en smaakt naar kauwgom ballen) in ons handen gedrukt. Uiteraard kregen we ook Cavia aangeboden maar dat hebben we dit keer maar niet aangenomen.

We hebben trouwens wel al een keer cavia gegeten. Het is hier heel normaal, het staat op elke menukaart en ze worden op elke hoek van de straat verkocht. Het is echt super zielig om te zien hoe mensen met deze beestjes omgaan, maarja dat is nou eenmaal de cultuur. En aangezien we kennis willen maken met deze cultuur vonden we dat we ook cavia moesten eten. Met veel pijn in ons hart hebben we een cavia besteld... Het was eigenlijk best lekker, maar we hoeven het zeker geen tweede keer te eten! Daarnaast hebben we ook Alpaca ( lama)  gegeten, dit was wel heel lekker en op een of andere manier minder zielig dan cavia haha.

Op dit moment zitten we in Arequipa. We hebben afgelopen dagen alle 3 een andere tour gedaan. Jascha is een vulkaan gaan beklimmen en wij zijn allebei naar het Nationale Park Colca geweest, alleen met veschillende groepen. Tessa wilde graag wandelen in het park en dat was een andere tour. Het was een zware wandeltocht, maar zeker de moeite waard. Het is een prachtig gebied waar we Condors konden spotten en natuurlijk als echte toerist ermee op de foto!

Jascha is gisteravond verder gegaan richting Chili, wij gaan vanacht richting Cuzco. Hier gaan we uiteraard de Machu Picchu bezoeken, deze stad van de Inca's is wel echt iets wat je bezocht moeten hebben als je in Peru bent geweest! Daarnaast staat het Titicaca meer nog op de planning voordat we naar Bolivia gaan.

Liefs Tessa & Anniek

1. Margreet:
    17 oktober 2013
    Ik ben je voor Rosie :-) Eindelijk een keer de eerste. Weet alleen niet goed wat ik moet schrijven, aangezien het een beetje eentonig wordt. Want, wauw... wat een belevenissen weer en wat een prachtige foto`s en wat genieten jullie!! Zie je het komt weer op hetzelfde neer, maar ik geniet van jullie verhalen!! En ik weet dat jullie het leuk vinden als er reactie op jullie blog komt! Dat is weer leuk voor jullie om te lezen. Ga lekker verder genieten meiden. Goede reis vannacht en veel plezier in Cuzco!
    Liefs xx
  2. Marja:
    19 oktober 2013
    Jaaaa dit was mijn missing link! Behalve dan wat foto's op FB gezien, Gisterenavond alvast de leemtes in het verhaal laten opvullen door je moeder, Tessa.
    Was vast leuk even met z'n drieën! Stelletje wereldreizigsters, praten over een volgende reisbestemming, alsof je even gaat winkelen in een dorp verderop haha! Erbarmelijke tochten ,afzien is het ;-p Maar dan wel met mooie uitzichten gelukkig...!
    Jullie gaan nu weer in voor mij bekender gebied... Mooi het Titicaca meer en vergeet de zoutvlakte van Uyuni niet :-) We gaan het zien....

groetjes
    Marja
  3. Marleen:
    20 oktober 2013
    Leuk meiden, klinkt allemaal geweldig!
  4. Gitty:
    21 oktober 2013
    Lieve meiden, weer een mooi verhaal en die foto's!! Vertederd bekijk ik de plaatjes met schattige lama's (of lama-achtigen) en dan vervolgens opengesneden cavia's en koeienkoppen. Wel confronterend voor jullie hè, die cavia's.....en ze dan ook opeten. Maar je wilt natuurlijk wel de cultuur, de gewoonten van het land ook "proeven".
    Leuk dat Jascha ook even aansloot en misschien nog een keer in Bolivia. Jullie maken zo van alles mee, genieten van de prachtigste uitzichten, verleggen je grenzen (wandelen, eten), ontmoeten mooie mensen en ohhh wat zal het leven in Nederland weer saai zijn!!!! Genieten dus maar van deze bijzondere tijd! Liefs!!
  5. Gabriella Zaal:
    27 oktober 2013
    Lieve meisjes, ik geniet van jullie foto's en het is een waar genoegen om de reisverhalen te lezen! Geniet ervan, nog maar 2 maanden! Gr. Gabriella x