Canoa Quebrada!

7 augustus 2013 - Canoa Quebrada, Brazilië

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle reacties, super leuk om te lezen!

Op dit moment zijn wij nog steeds in Canoa Quebrada!
In totaal hebben wij 2 maanden ingepland om van Sao Luis naar Natal te reizen.
We hebben er ook rekening mee gehouden dat we misschien wat langer willen blijven op 1 plek.  Die plek hebben wij zeker gevonden, wat een gezellig dorp is Canoa Quebrada!

Vila Canoa
Na 1,5 maand reizen is het wel even lekker om een aantal weken op dezelfde plek te blijven. We zijn bijna elke dag te vinden bij Vila Canoa, de Pousada van Eric Jansen ( zie vorig verslag). We hebben 2 weken in de strandtent gewerkt, dit was harstikke leuk om te doen. Een baantje aan het strand wie wil dat nou niet? De Brazilianen hadden ook vakantie dus het was 2 weken best druk! Vooral in de weekenden was het af en toe best door werken. Maar over het algemeen was het een paar uurtjes druk en konden we verder zwemmen, zonnen en beachvolleyballen,, heel vervelend!

Er hangt een geweldige sfeer in Vila Canoa, heel relaxed! Eric Jansen en zijn vriendin Clelia zijn super aardig en ze zorgen ervoor dat alles naar wens in voor alle gasten. Als je nog geen vakantie bestemming hebt gevonden is dit zeker een aanrader voor nu of in de toekomst! Vila Canoa ligt direct aan het strand, heeft comfortabele kamers met warm water ( is ook niet overal!), een heerlijk ontbijt met uitzicht op zee en super vriendelijk personeel. We voelen ons heel erg thuis hier en het voelt bijna als familie. We weten niet of ze hier al gek worden van ons, maar we krijgen er nog geen genoeg van in ieder geval!

Van de week hebben Eric en Clelia ons meegenomen naar Mossoro. Onderweg zijn we gestopt bij een aantal dorpjes, veel minder leuk dan Canoa natuurlijk, maar wel leuk om te zien. Ook mooie stranden gezien en heerlijk even geshopt in Mossoro. We hebben een super leuke dag gehad in ieder geval! Bedankt voor alles Eric en Clelia! :)

We leven hier met de dag, maar kijken wel steeds uit naar het weekend. Vooral de eerste 2 weken was het hier heel druk i.v.m de vakantie van de Brazilianen. Uitgaan is ook leuk hier, er zijn niet heel veel mogelijkheden, maar het is genoeg om een leuke avond te hebben. We zijn vooral te vinden in Todo Mundo en om de avond af te sluiten gaan we vaak naar de Freedom bar. Deze reggae bar is tot 7 uur `s ochtends open en je kan heerlijk op het strand zitten met een kampvuurtje. Naast het feit dat er hier ook veel Nederlanders wonen, waren er vorige week ook nog best veel Nederlandse toeristen. Verder komen er weinig Europese toeristen. We hebben al heel veel leuke mensen ontmoet en we zijn blij dat we naar Canoa gegaan zijn!

Maar goed, 2 September staat onze vlucht gepland naar Ecuador, dus we hebben nog een paar weken. Waarschijnlijk gaan we volgende week door naar Recife, richting het oosten van Brazilie. Vanaf daar gaan we terug naar Pipa en Natal. We hebben inmiddels ook wel weer zin om door te reizen. Er staan natuurlijk nog heel veel leuke dingen op de planning. Maar om hier een paar weken te zijn vonden we echt top!

Liefs Tessa & Anniek

1. Rosie:
    Leukkkkk! :) Geniet ervan en snel weer een verslag schrijven. X
  2. Gitty:
    7 augustus 2013
    Opnieuw smullen van jullie verhaal en foto's!
    xxx
  3. Gitty:
    7 augustus 2013
    Opnieuw smullen van jullie verhaal en foto's!
    xxx
  4. Margreet:
    7 augustus 2013
    Leuk weer een verslag! en weer mooie foto`s! :-)
    Wanneer heeft Eric nog een kamer vrij, haha
    liefs xx
  5. Gerard en Sjors:
    7 augustus 2013
    Fijn om weer te horen en te zien wat jullie allemaal meemaken, ziet er super uit allemaal.
  6. Ans:
    8 augustus 2013
    Leuk dat jullie zo genieten! En dat jullie zo lang bij Eric verblijven, het ziet er allemaal wel heel tip top eruit.
    groetjes en tot horens weer........
  7. Martha van der Zwet:
    11 augustus 2013
    Bij al dit moois vergeet ik mezelf, en geniet met jullie mee.
  8. Nico:
    12 augustus 2013
    Heey Anniek en Tessa,

Zo te zien aan de foto's en jullie verhaal hebben jullie het heel erg naar jullie zin daar. Aan de kust, tussen allemaal brazilianen! ziet er allemaal heel mooi uit.
    Geniet er nog van.
    Doe Erik en Clelia de groeten van mij.
    Wel heel leuk dat jullie daar zo lang konden blijven.
  9. Gabriella Zaal:
    15 augustus 2013
    Hallo meisjes! Alles goed daar? Mooie foto's, mooie verhalen. Geniet ervan bye! Gr. Gabriella