Genieten van de bergen en de kust!

29 september 2013 - Puerto Lopez, Ecuador

Hallo allemaal,

Het is niet zo lang geleden dat we jullie een update hebben gegeven, maar toch even een reisverslag, omdat dit waarschijnlijk de laatste zal zijn vanuit Ecuador!

We waren gebleven bij Baños. Hier zijn we in totaal een week gebleven. Helaas niet wezen bungeejumpen, maar wel canyoning gedaan van 5 watervallen. Heel gaaf om te doen! Ook hebben we een wandeling gemaakt met mooi uitzicht op vulkaan Tungurahua en geshopt in een nagelegen dorpje. Vervolgens zijn we met de bus naar Latacunga gegaan. Dit was wel heel tof, omdat het ´Mama Negra´ festival aan de gang was en de stad gevuld was met mensen met traditionele kledij, allerlei eetkraampjes op straat, versieringen en muziek. De dag erna hebben we de bus gepakt naar Laguna Quilotoa. Dit lag een stuk hoger in de bergen, waardoor het superkoud was! Gelukkig waren we goed voorbereid en hadden we onze dikke trui mee. We hebben de dag van aankomst een wandeling gemaakt naar het kratermeer. Heel indrukwekkend. Daarna lekker met het paardje terug naar boven hihi. Het hostel waar we zaten was heel gezellig. Omdat het zo koud was zaten we met alle gasten (van overal vandaan, Spanje, Texas, Duitsland etc.) in de ´woonkamer´ om het kacheltje heen thee te drinken. ´s Avonds lekker gegeten met z´n allen (gelukkig geen cavia op het menu). Daarna werd de kachel in onze kamer aangestoken, zodat het dragelijk werd om er die nacht te slapen. Brrr, wat was het koud. De dag erna weer terug naar Latacunga om onze backpack op te halen en de reis door te zetten naar Puerto Lopez. Dit verliep niet heel soepel...we moesten 2 keer overstappen (midden in de nacht) en iedereen probeerde ons af te zetten. Totaal duurde de reis 12 uur.

Puerto Lopez ligt aan de kust van Ecuador en de grootste attractie hier is het zien van springende walvissen en Isla de la Plata. Dit hebben we dan ook bezocht op dag 2! Helaas was het de hele dag bewolkt, maar de excursie was het zeker waard. We hebben onze dag gevuld met een boottocht, wandelen op het eiland, schildpadden en nemo vissen spotten, snorkelen, en uiteraard op zee zoeken naar walvissen. En ook gevonden! Super om deze grote beesten van dichtbij te zien.
We hebben in Puerto Lopez gasten ontmoet waarmee we in Montanita, een andere kustplaats 1,5 uur verderop, zijn uitgeweest. Supergezellig en genoten van lekkere zuid amerikaanse muziek.

Zoals jullie kunnen lezen, zijn we de meeste tijd onderweg met reizen in de bus. Alles ligt ook zo ver uit elkaar, en dan is het nog lang niet zo groot als Brazilie.. Nu een van de laatste dagen in Puerto Lopez. We zijn van plan om richting Peru te gaan, nog 1 of 2 nachtjes in Ecuador te pakken om de lange afstand te overbruggen, om uiteindelijk in Cusco uit te komen.

Het schiet alweer op, we zijn nu over de helft en nog minder dan 3 maanden te gaan. Waarschijnlijk zullen de laatste maanden hard gaan! We beloven extra te genieten ;)

Liefs, Anniek en Tessa

1. Rosie:
    29 september 2013
    Yes ik ben weer de eerste haha. Super leuk weer, grappig dat jullie bijna zelfde route hebben gedaan als wij toen :) Veel plezier in Peru, mooiste land van de wereld op Costa Rica na. Kus
  2. Malou en Bas:
    29 september 2013
    Wauw, wat een super gave dingen hebben jullie weer gedaan, echt gaaf! Heel veel plezier nog meiden! Xxx
  3. Gitty:
    29 september 2013
    Ja meiden, de tijd gaat door. Maar wat jullie al gezien en gedaan hebben in 3,5 maand!! Die trip naar Laguna Ouilotoa lijkt me geweldig. Mooie foto's van het meer en wat een contrast w.b. de kou in de bergen t.o.v. de tropische temperaturen aan de kust van Brazilië. Die busreizen lijken me pittig hoor, wat een afstanden!
    Alvast veel plezier in Peru! Blijf voorzichtig!
  4. Aart van Boort:
    29 september 2013
    Wat een mooi verhaal weer en wat maken jullie een hoop mee, veel plezier
  5. Gerard en Sjors:
    29 september 2013
    We genieten mee met jullie, dmv de verhalen en foto s. Leuk !
  6. Marja:
    29 september 2013
    Prachtig weer, besef je maar weer dat er nog zoveel diersoorten zijn die we niet kennen... wat zijn dat voor beessies met die oranje voetjes onder water?
    Lekker even zo'n ander landschap en klimaat toch... Ik hoor alleen Galapagos niet meer vallen. Helemaal van de baan?
    3 maanden is nog heul veul ... wel wat anders dan 3 weken vakantie haha!
  7. Nico:
    30 september 2013
    Heey dames,
    wat een gweldige ervaring doen jullie daar op. Nu nog een paar dagen Ecuador en dan Peru.
    Volgens jullie reisschema inmiddels 26.760 km afgelegd!!!!!
    Voor dat jullie terug zijn, ben je in afstand de hele aarde rond geweest.
    Veel plezier verder.
  8. Martha van der Zwet:
    30 september 2013
    Hallo meiden hoe is het met de taal.
    Zo ik lees lukt dat wel.
    Fijne tijd in Peru groetjes uit Noorden.
  9. Margreet:
    1 oktober 2013
    Als het goed is zitten jullie nu in Peru! Kijken wat jullie daar allemaal gaan meemaken. Blijft leuk jullie belevenissen te lezen, ook al appen en skypen we regelmatig (lees bijna iedere dag ;-)). Weer prachtige foto`s. Zo zijn we er toch een beetje bij! Liefs xx
  10. Alievanboort:
    2 oktober 2013
    Een leuk verhaal weer en mooie foto's van al die dieren,geniet van jullie verdere reis en groetjes van ons.
  11. Sandra:
    5 oktober 2013
    Weer erg leuk om jullie verhaal te lezen, en wat zien en doen jullie toch veel. En dan heb je nog 3 maanden, heerlijk. Ik ben benieuwd hoe jullie Peru ervaren. Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier!