Beautiful Argentina

20 juni 2013 - Puerto Iguazú, Argentinië

Hola todos!

Leuk dat jullie ons willen volgen op onze reisblog!

Hierbij ons eerste reisverslag vanuit Puerto Iguazu! We zijn nu  1,5 week onderweg ( Het lijkt al veel langer!) en we hebben al heel veel gezien en gedaan. We begonnen ons avontuur in Buenos Aires, waar wij 5 dagen hebben doorgebracht. Wat een overweldigende stad! Aangezien het de grootste stad is van Zuid Amerika hebben wij natuurlijk niet alles kunnen zien, maar wel de hoogtepunten die wij graag wilden zien.

Het begon al goed, toen we aankwamen kwam er gelijk een taxi chauffeur op ons af rennen die ons wel heel graag naar de stad wilde brengen. Aangezien we een hele lange vlucht achter de rug hadden en een zware backpack op onze rug vonden wij een taxi wel helemaal prima!  Daarnaast hebben we via hem ook nog goedkoop euros kunnen omwisselen ( ze zijn hier gek op euros). Voor € 200,- euro kregen wij 1600 pesos, dit is een stuk meer dan via de bank. Wel probeerde hij ons daarna af te zetten, hij dacht vast ook domme toeristen, ik kan het altijd proberen... Maar gelukkig zijn we daar niet ingetrapt en zijn we voor een redelijk bedrag in ons hostel aangekomen.

Hotel Carly beviel ons goed. Na de reacties op Tripadvisor te hebben gelezen waren we een beetje bang geworden, maar het viel erg mee! We hadden een prive kamer met zijn tweeen en een badkamer met een warme (!) douche. De receptioniste was erg aardig en gaf  ons goede tips over Buenos Aires en hoe we onder andere het fornuis aan moesten steken... haha.

De mooiste/indrukwekkenste bezienswaardigheden van deze stad zijn toch wel Cementario Recoletta, het kleurrijke wijkje La Boca en Palermo. Cementario Recoletta is een enorme begraafplaats waar grote beroemdheden ( zoals Evita) begraven liggen. Het is moeilijk te omschrijven hoe het er uit ziet, maar de meeste graven waren groter dan een gemiddeld appartement. ( zie foto).

Na 5 dagen Buenos Aires hadden we genoeg van de drukte van de stad en zijn we de natuur op gaan zoeken. Met een zeer comfortabele bus met ligstoelen, maaltijden en films zijn we na 19 uur aangekomen op onze volgende bestemming: Puerto Iguazu.

Puerto Iguazu staat bekend vanwege de meest uitgestrekte watervallen van Zuid-Amerika. Onze eerste reactie bij het zien van de watervallen; waaaaauuuuwwww!. We hadden van veel mensen gehoord dat het echt prachtig was, een beetje overdreven, dachten we. Maar in werkelijkheid hadden ze gelijk. Het is echt geweldig en onbeschrijvelijk! Het park bevat verschillende wandelroutes die leiden naar verschillende watervallen, van kleinere tot de meest geweldige  "Garganta do Diabo" ( Devils Throat). We hadden helaas geen strak blauwe lucht, maar we hebben toch ontzettend genoten en heerlijke wandelingen gemaakt.

Aangezien je de waterval van twee kanten kan bekijken, van de Argentijnse en de Braziliaanse kant, zijn we van plan om richting Brazilie te gaan een dezer dagen.
We balen wel een beetje van de regen( winterseizoen, great timing). Als we de weerberichten moeten geloven, is het in Brazilie een stuk warmer, dus we hebben besloten om daar eerst heen te gaan! We hadden nog geen planning, dus we kunnen gelukkig alle kanten nog op:)

Tot zover ons eerste reisverslag.

Liefs,

Anniek & Tessa

1. Aart van Boort:
    21 juni 2013
    leuk verslag, mooie foto`s van het begin van deze voor jullie fantastische reis, veel plezier en kijk uit met die krokodillen.
  2. Alievanboort:
    21 juni 2013
    Anniek en tessa wat een mooie foto, hebben jullie al gemaakt.
    Leuk verslag, ik kijk uit naar de volgende, heel veel plezier nog en groetjes van ons.
  3. Nico:
    Heey Anniek en Tessa,

Hartstikke leuk verhaal en geweldige foto's
    Voor straks: veel plezier in Brazilie.

Nico
  4. Malou en Bas:
    21 juni 2013
    Hee lieve meiden, wat hebben jullie al veel mooie dingen gezien en gedaan in zn korte tijd! Gaaf die krokodil, dat dansen en die leuke straatjes. Binnenkort een keertje skypen? Xxx
  5. Ans:
    21 juni 2013
    ziet er leuk uit! ik kijk weer uit naar de volgend verslag.... veel plezier verder.
  6. Martijn:
    Hola..
    Ooooo ik wil ook. Leuk verslag! Ja en dan zijn jullie idd nog maar net weg. Dus ik verwacht nog veeeel meer verhalen van jullie. Ben ik toch nog n beetje op vakantie :) veel plezier!
  7. Jenny:
    21 juni 2013
    Prachtig reisverslag en schitterende foto's!
    Wens jullie verder nog een fantastische
    reis en ik kijk uit naar jullie verdere belevenissen.
  8. Alie:
    24 juni 2013
    hallo meiden, jullie hebben het goed naar de zin.
    als ik hoor van de watervallen in Iguazou , daar ben ik in 1990 geweest, ik vond het fantastisch, een prachtige ervaring, ongetwijfeld genieten jullie ook van de braziliaanse kant.
    nog heel veel mooie ervaringen gewenst, hartelijke groet
  9. Gitty:
    25 juni 2013
    Hoi meiden, ik dacht dat ik al een reactie had gestuurd maar blijkbaar ergens anders geplaatst??
    Inmiddels hebben jullie alweer het nodige meegemaakt en nieuwe plannen....Hopelijk meer zon en warmte op de volgende plek in Brazilië.
    Mooie foto's trouwens, ik kijk uit naar meer!
    Liefs!
  10. Henry:
    26 juni 2013
    Wat een onzettend mooi avontuur maken jullie mee meiden !!
    Dit is een droom reis die je nooit meer zult vergeten das zeker !!
    En de foto's waren ook indrukwekkend.
    Ik ben al benieuwd naar het volgende verslag en de foto's.
    Pas een beetje op jezelf maar dat lukt aardig als ik het zo zie.
    Veel avontuur gewenst daar in Argentinië
    Hen
  11. Martha van der Zwet:
    26 juni 2013
    Bedankt voor jullie mooie foto,s en berichten.
    Maar ik geniet er ook met mee.
    Wees v......groeten liefs Oma.
  12. Margreet:
    28 juni 2013
    Lieve Anniek en Tessa,
    Eindelijk ook jullie verslag kunnen lezen, na een week Dominicaanse Republiek (ook niet verkeerd trouwens). Fijn zo`n resort "met" wifi, haha
    Zo te lezen vermaken jullie je prima. Mooie foto`s en wat zal het indrukwekkend zijn als je echt bij die watervallen staat! Lekker genieten meiden, maar zo te zien hoef ik mij daar geen zorgen om te maken! Liefs! xx
  13. Debbie:
    29 juni 2013
    Hey Meiden!! Wat geweldig!! En zo te lezen redden jullie je goed!! Verstandig om de zon op te zoeken..!! Overigens is het hier ook regenseizoen..:p..
  14. Riet van Loenen:
    29 juni 2013
    Hallo wereldreizigers,
    wat een leuk verslag van jullie met bijpassende mooie foto,s
    zo kunnen wij op afstand alles meebeleven.
    verder veel reisplezier!
    liefs, oma v loenen
  15. Marja:
    30 juni 2013
    Ah gevonden! Super!
  16. Monique:
    1 juli 2013
    Nou meiden dat ziet er goed uit...! Prachtig, en dit is nog maar het begin. Leuk om te lezen. Veel plezier!
  17. Lida:
    1 juli 2013
    he lieve meiden Anniek en Tessa

gaaf al die mooie foto's en een leuk verhaal